Experiența utilizării unor scule aparținând de brandul Festool, profesionale, am avut-o recent, când am meșterit prima dată folosind un șlefuitor orbital ROTEX RO 150 și un aspirator CTL SYS. Am scris atunci articolul – Festool și Avalon Tools – scule de mână profesionale pentru tâmplărie, recomandând firma Avalon Tools din București ca partener pentru achiziția produselor de sub brandul Festool.

La un nivel ridicat al sarcinii financiare, asumat de meșterii cu experiență, apare nevoia utilizării unor șabloane funcționale, bazate pe fiabilitate și precizie, plus utilizare comodă, fără grija indisponibilizării vreunui utilaj sau scule pe care te bazezi. Ca urmare, seriozitatea și profesionalismul relației cu furnizorul de soluții tehnice, mai ales în privința serviciilor post vânzare sunt considerente care recomandă sau nu alegerea unuia dintre partenerii pentru brandul Festool. Avalon Tools este singurul reprezentant pentru brandul Festool din București dedicat în totalitate acestei mărci, iar portofoliul de produse pe care le oferă se rezumă la un singur nume, pentru a se focusa în totalitate nevoilor celor care fac parte dintr-un grup exclusivist.

brandul Festool

În România găsim destul de greu meșteri mobili, așa cum sunt des întâlniți oriunde altundeva. Serviciile particulare, de care orice casă sau familie are nevoie inevitabil, de câteva ori pe an au dus la apariția unui segment aparte de meșteri, pricepuți la o gamă mai mare de servicii, care sunt mobili, disponibili și pregătiți să rezolve proiecte sau reparații la domiciliu beneficiarului. În România apelăm de regulă la un cunoscut, e greu de găsit un meseriaș liber profesionist, mobil, care la o dată și oră stabilită, să vină și să facă treaba pentru care suntem dispuși să plătim. De regulă acești meșteri lucrează cu scule rudimentare, truse incomplete sau unelte ”împrumutate” de la angajatorul lor curent.

Ca urmare, răspândirea scăzută, aproape inexistentă, a unui astfel de serviciu, este cauza pentru care mobilitatea și versatilitatea soluțiilor tehnice oferite de brandul Festool este mai puțin cunoscută. Am găsit online clipuri foarte vizionate, nume relativ celebre care promovează brandul Festul și explicații pentru justificarea alegerii.

Tom Gensmer – despre brandul Festool

Mi-a plăcut foarte mult duba lui Tom Gensmer, mai ales prinderea scărilor pe lateral.

Din discuția cu Răzvan Dinu, de la Avalon Tools București am înțeles că Festool este o opțiune care odată aleasă duce la dependență și la o recalibrare a stilului de lucru pentru a utiliza la maxim soluțiile conținute în cutiile Systainer gri, cu închizătoare verde. Efortul făcut de brandul Festool pentru a-și creea o identitate unică, distinctă și imposibil de confundat este justificat de răspunsul primit de-a lungul timpului de la cei care se delimitează, cu mândrie, într-un club select, a celor are înțeleg efortul firmei de a le oferi soluții croite pentru fiecare meșter în parte.

Există clasificări de branduri de scule generale, nescrise dar foarte respectate, prin care meșterii încadrează în clase diferite sculele pe care le folosesc. Am auzit de multe ori despre brandul Festool, însă niciodată n-a fost catalogat altfel decât superlativ. Am urmărit evoluția unor ateliere mici, de mobila la comandă, care azi și-ar permite să achiziționeze scule aparținând de brandul Festool, însă poate nu au avut timp să facă o alegere. Văd renașterea unei bresle, prin meșteri neșcoliți în ucenicia din umbra unor ”bătrâni” tâmplari. Nonconformismul se manifestă în tâmplărie prin deschidere totală, analiza opțiunilor, decizii bazate pe recenzii, informare online, clipuri sau documentare video de pe Youtube. Dacă vreți să aflați despre minunile din cutiile gri, dacă vreți să le testați, eu zic să vorbiți cu Răzvan Dinu, să mergeți la el, să folosiți înainte de a pune banii jos o unealtă sau să aflați dacă vi se potrivește sau nu. Începutul unei colaborări trebuie să se bazeze pe încercări, eu așa cred.

David Stanton – despre Rotex 150

Ben Riddering – o poveste

Pacific Millworks

– o poveste de familie cu transmiterea intre generații a priceperii. Poate pare doar un film bine realizat, însă și noi, în capătul ăsta de Europa ne îndreptăm tot într-acolo, cu o diferență de câteva decenii însă, în urmă. Valorile reale există în societățile mai dezvoltate, începem și noi să le prețuim, din nou, deși într-un context capitalist par mai greu de definit decât au fost în cel socialist. Mă bazez pe aceste afirmații pentru că știu că micile companii, cel mai adesea afaceri de familie, sunt coloana economiilor din statele lumii considerate cele mai avansate. Așa a ajuns brandul Festool să apeleze la astfel de forme de promovare.

Sper doar că sunt un optimist incurabil care se va dovedi că a avut dreptate. Am fost motivat de discuțiile cu Răzvan Dinu, de la Avalon Tools din București, partener pentru brandul Festool în România să cred că mai avem speranță și că încă sunt oameni pasionați de ceea ce fac înainte de motivația financiară. I-am recomandat să-și updateze site-ul firmei, e nevoie de o prezență online cât mai bună pentru a beneficia de aportul imens de viteză în informare pe care Internetul ni-l furnizează azi.

S-aveți spor, la tot ce lucrați și plănuiți!

Pentru ultimul update despre noutăți Festool 2018 vă recomand – Separator preliminar CT-VA-20 Festool pentru aspiratoare din seria CT