Avem parte de o telenovela marca Facebook si ale sale tenebre cu review 1 stea sau recenzii negative, cum vreti sa le ziceti. De 2 zile incheiate se intampla asta si am trecut prin mai multe stari privitoare la acest fapt. Am ajuns la 170 buc. de 1* fake review și 76 buc. de 5***** recenzii reale pozitive. Pornirea a fost de pe la 20 de 5 *****, în data de 1 februarie 2018.

Prima dată am reacționat ca oameni responsabili și am încercat să comunicăm cu cei ”nemulțumiți”. A fost în van, pentru că nu sunt conturi reale ci false, ori troli, ori cum s-or fi numind. Au aceleași caracteristici, diferă doar numele si poza de profil, dar au în serii aceleași date la partea de LIKES și PEOPLE ARE TALKING ABOUT. Cred ca avem parte de valuri succesive, comandate de cineva care ne vrea ”binele”.

Am reușit cu noroc să evităm partea nervoasă, cu strigăte și disperare. Până la urmă, este un fals ceea ce se întâmplă cu aceste review 1 stea. Trevuie să fii bătut în cap să consideri real un rating mic, în care apar recenzii negative de la arabi, asiatici si nume fictive pe o pagină românească și să treci cu vederea texte scrise de români.

Va trebui să șterg imediat ghilimelele pentru că binele este real și l-am primit din partea unei comunități din care facem parte, care a reacționat la apelul nostru. La aceasta ora, 48 de ore de la inițierea atacului cu review 1 stea sau recenzii negative, am strâns în urma apelului 49 de rating-uri de 5 stele, cu comentarii în mare parte și am aflat de fapt cum și câți ne apreciază. Eu sunt fericit, vă declar asta din tot sufletul. Poate suntem mai greu de urmit, și când ni se cer ratinguri pe diverse site-uri nu avem timp să completăm formularul, însă toți, și eu inclusiv, ne revoltăm la o nedreptate și ca urmare acționăm.

Am primit sfaturi ca să scap de aceste review 1 stea sau recenzii negative prin anularea sistemului de rating al paginii. Nu pot să fac asta, ar însemna să pierd textul scris de atâția oameni reali, cu notă reală apreciativă. Media actuală este de 2,2 sau 2,3 stele  … hilar, dar mie mi se pare mai grăitoare decât era acum 2 zile pe când era 5*****. Atunci erau 20 de review-uri, adunate cu greu în ani de prezență online și după 1700 de articole.

Sfaturi primite de la prieteni

Fenomenul este cunoscut, întâlnit și răspândit. Regret că se marjează pe răspunsul static, de recunoaștere a statutului de victimă, cei care inițiază astfel de atacuri cu troli sau boți știu că lehamitea este cea mai la îndemână reacție. Mai bine ascundem secțiunea de review-uri, adică măturăm sub preș mizeria altora?

Cine ne vrea răul?

Nu știu, însă zâmbesc sincer. Dacă cineva vrea să ne oprească pesemne că i se pare că ”făcând placaj” ca-n rugby, reușește ceva. Mai știți sau ați auzit de Csiki Sor? Berea din Secuime pe care Heineken a târât-o în procese? Au reușit doar să atragă atenția asupra unui ”competitor” care abia în urma procesului a fost cu adevărat competitor pentru brandul Ciuc.

Nu am supărat pe nimeni, nu ne-am angajat în dispute de nici un fel, politice, religioase, rasiste sau de altă natură. Promovăm lemnul, meșterii români, Maramureșul și România din tot sufletul. Nu înțeleg cum poate cineva să creadă că putem fi competitori în această direcție.

Soluții

Am căutat online multe ore și am citit toate articolele ce le-am găsit pe această temă. Refuz să plec capul și să ies din joc, pierzand stelutele acordate de o comunitate pe care o respect și o iubesc. Nu-i menționez numele aici, ca să nu atrag asupra ei un atac similar, însă oamenii știu și se simt apreciați.

Am găsit o pagină în limba engleză, cu o poveste similară, care are un sfârșit destul de fericit și care demonstrează că pentru capul plecat, sabia CADE cu siguranță. Citiți articolul ! Am prins curaj și cred că merită să încerc să stăruiesc. Nu voi renunța, ratingul va rămâne pe pagină, indiferent de valoarea lui. Dacă cineva chiar vrea să-l citească, păi atunci să o facă! Suntem mândri de ce scrie acolo. Scrie că cineva ne vrea răul și publică mai multe recenzii negative și pe de altă parte alții ne apreciază, oameni reali, cunoscuți, interpelabili.

Știați că pe Fiverr se găsesc oferte la 5 dolari de recenzii pozitive sau negative? 5 dolari? Cât o pizza, atât costă să faci rău? NU dau idei nimănui, sunt sigur că cei interesați de a face rău sunt la curent cu ofertele.

În spațiu de limbă română doar Marius Sescu a scris fatalist despre acest subiect, convins că nu veți putea mișca Facebook decât dacă sunteți client plătitor de sute de EURO lunar. Gabriel Ursan este sceptic și a atins subiectul doar în treacăt. NU sunt de acord cu Marius, deși am convingerea că experiența din domeniu l-a pus față în față cu situații reale și cu amar trebuie să recunoască că este de cele mai multe ori în van să obții atenție din partea unor astfel de giganți. Doar banii îi mișcă, e adevărat, dar eu cred că și perseverența.

Raspunsuri din forumul FACEBOOK sau formulare directe

Review 1 stea vs 5*****

Dacă vreți și puteți, va rog să contracarați atacul, lasând un review autentic pe pagina noastră. Să fie de câte stele merităm!

Pagina de review-uri StejarMasiv – https://www.facebook.com/pg/StejarMasiv/reviews/

Shop FB Likes
Starea de acum – catecoria recenzii a paginii de FB pentru blogul StejarMasiv.ro