Pentru cititorii noștri din spațiul american, chiar și pentru Adi Boloveschi, care lucrează acolo, am urmtoarea rugaminte și întrebare despre Restoration Hardware. Le-a picat site-ul sau nu este accesibil din Europa/ România ori din calculatorul meu personal? Puteți accesa www.rh.com ?

Vorbim despre o companie cu o valoare de 1,5 miliarde de dolari în 2013, menționată de Wikipedia și care se declară unul dintre cele mai mari companii din domeniul amenajărilor interioare din lume. Am ajuns total întâmplător să dau peste imagini din cataloagele lor și am apreciat conținutul și calitatea prezentărilor însă din cauză că nu am putut accesa conținutul site-ului lor doresc să întreb public dacă și cine știe despre ce este vorba.

Restoration Hardware

Imaginile publicate în acest articol sunt cele care m-au intrigat și am ajuns să citesc mai mult despre ei. Am văzut pe alte bloguri de profil trepidații și emoții în așteptarea catalogului de amenajări înterioare de la Restoration Hardware, similare cu cele trăite de mine ca și copil când ”citeam” Neckermann sau Quelle pe vremea de dinainte de 89. Răsfoiam acele cataloage de 2 kg zi de zi și mă minunam la imaginile prezentate ca la un film SF. Azi totul a dispărut ca un puff și nimic din ceea ce găsești prezentat azi în astfel de cataloage nu te mai înfioară. Te uiți la prețuri și dai pagina.

În schimb istoria descrisă de Wikipedia despre Restoration Hardware arată o companie creată din nimic, de un om care a început în 1979, în orașul Eureka, restaurarea unei case în stil victorian și s-a lovit de lipsa feroneriilor de tip vechi. În ani, compania care comercializa astfel de soluții a parcurs pașii clasici, ajungând să fie listată la bursă, apoi delistată, achiziționată de un fond de investiții și se pare relativ recent a atins nivele de apogeu. În jurul anilor 2010 s-au întâmplat schimbări majore la nivel de conducere și se pare că din ceea ce scriu bloggeri americani în ultimii 4 ani s-a reinventat și renaște ca pasărea Phoenix.

Sursele pentru toate piesele comercializate sunt diverse, însă produsele fabricate in sud-vestul Chinei predomină. Compania a fost implicată în multe valuri de imagine, revista Time a criticat catalogul de 992 de pagini din 2013 ca fiind o risipă de hărtie și ca urmare, în 2014 s-a scos un catalog de 3000 de pagini. S-a reclamat chiar copierea designului pentru unele produse, dar se pare că au reușit să gâdile într-un mod plăcut clientul final american sau canadian și au rămas în topul preferințelor acestora. Catalogul printat mi se pare azi una dintre cele mai importante unelte de marketing, în era digitală, unde totul poate fi accesibil printr-un click. Să pui la dispoziție asemenea cataloage, la un public de milioane de oameni, cu asemenea imagini și calitate a amenajărilor este un efort considerabil și un atu de imagine imbatabil. Să fotografiezi astfel de aranjamente implică un volum de muncă și costuri incredibile. Chiar dacă au produse fabricate în China, eu cred că arată bine, imaginile mi-au plăcut și gusturile designerilor lor sunt minunate. Oferă soluții complete se pare, dar nu știu exact.

Am dedus că colecția Tableware este recentă, din 2013, însă mi-a plăcut ce am văzut – niște modele de mese absolut fascinante. Cred că mi-ar place să colaborăm și cu ei.

Imagini din cataloagele Restoration Hardware.

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware

Restoration Hardware