2020 este anul în care un nou fotoliu Louis ajunge sub lumina reflectoarelor – a se citi ”lumină discretă, ambientală, difuză” – în sediul Petru-Claymoor din București. Un produs unicat, creat special la solicitarea unui manufacturier de pantofi la comandă.

Ședința foto la care a participat acest fotoliu exclusivist ne onorează, la fel ca și contextul întregii comenzi. Mă repet, dar sunt obligat să o fac, munca mea îmi aduce o satisfacție mare, contactul cu fiecare beneficiar trece bariera actului comercial și ajungem să construim o adevărată relație până când stabilim detaliile unui produs.

fotoliu Louis piele naturala Olive Green
fotoliu Louis piele naturala Olive Green

Mircea Cioponea este economist, dar în afara ocupației este un pasionat de lux lipsit de ostentație, un segment pe care am căzut de acord să-l denumim Premium. Este vorba de calitatea fără cusur rezultată în urma manufacturării cu atenție și pricepere a unui produs unicat. Avem atât de multe produse care ne înconjoară, produse ]n serie, industrial, dar deloc sau aproape deloc un produs personal, unicat, fabricat la comandă de către un specialist pentru un client. Oare mai avem în minte conceptul de ”la comandă” și ce presupune acest deziderat?

Ultima dată când am scris despre Fotoliu Louis am avut parte de un cadru aparte – Fotoliul Louis și artistul Andrei Rosetti. De fiecare dată arta intervine alături de această piesă, sub forme diferite. Cred că un manufacturier exclusivist, de orice produs la comandă, este un meseriaș care și-a atins excelența, nu poate produce serii și se axează pe unicate. Fotoliu Louis este un astfel de produs, mi-e greu să cred că avem 2 piese identice, exceptând cazul în care fac parte din aceeași comandă.

La fel și produsele Petru-Claymoor, pantofi din piele eleganți, fabricați doar la comandă, după un calapod unic, vin alături de o garanție de 20 de ani. Astăzi puteți purta discuția despre viitoarea pereche de pantofi așezați pe un Fotoliu Louis, urmând să-i probați în același context. Atmosfera de lux trebuie completată cu un trabuc cubanez, un brandy vechi, un birou din stejar masiv și tihnă pentru a le savura.

Va trebui să găsim o traducere adecvată englezescului Bespoke – ”după cum s-a cerut” sau ”conform dorinței”

Cred că atitudinea este ceea ce aduce caracteristica de eleganță și rafinament. Cultura generală specializată este apanajul unor oameni inteligenți, care aprofundează arte, științe sau filozofie, își rezervă timp pentru a le dezbate cu tact și încântare într-o companie pe măsură.

Luxul nu este sibaritism, este o trăire. Am sentimentul că s-a diluat conceptul de lux, însă un număr redus de oameni continuă să îl practice, din respect pentru propria persoană, din prețuire pentru valori tradiționale și mai ales din convingere. Acești oameni sunt încredințați că este nevoie de rafinament, acel atribut care face diferența dintre lobby și trafic de influență, dintre inteligență și înțelepciune.

Am privilegiul să întâlnesc astfel de oameni prin ceea ce fac, așa că astăzi salut cu încântare Petru-Claymoor și pe Mircea Cioponea.

calapod Petru Claymoor

logo Petru Claymoor