Am în minte un amalgam de gânduri, bune, rele, de toate.

Bune, că a intrat Irina la Master la Cluj, cu 10, alături de încă 2 performeri similari, cu aceeași notă. Felicitări, ne crește sufletul, adică avem printre noi un om de valoare, care la fel ca si mine a început acest proiect din curiozitate, fără așteptări prea mari, cu convingerea că dacă faci ceva bine și perseverezi se vor găsi oameni care să aprecieze efortul. Ceea ce se și întâmplă, cu toate că nu avem proiecții asupra a cantității cuantizabile de reușită.

Rele, când mă lovesc de inepții, îngustime, lipsă de cultură și mai grav lipsă de simț, bun simț, cel grădinărit de părinți și bunici sub șapca fiecărui copil în timpul celor 7 ani de acasă. Am senzația unui strigăt surd contra pierderii lipsei de valori, de principii, contra a tot ce denumește lipsa educației, alegerea idolilor facili, falși, o unei mase mari de oameni români … cu coloane vertebrale de cauciuc.

design interior

stejarmasiv.ro este un proiect benevol, generalist, cu un trunchi axat pe lemn și un frunziș multicolor de design amalgamat de interioare, exterioare și ce o mai fi din ceea ce ne place. Simțul esteticului și al frumosului este un act de comportament, de apreciere a unei sclipiri de imaginație, de respectare a unor reguli, fie scrise sau doar universal convenite, este până la urmă evadarea cititorului și a scriitorului într-un spațiu comun. Nu am cum să vă invit la un pahar de vorbă pe toti care citiți, dar simt că suma comentariilor, a părerilor și a criticilor se constituie într-o conversație de care mă bucur nespus.

Pe această nișă mică, mică față de lumea mare a internetului, vreau și încerc să contribui cu ceva pozitiv. Mă feresc să critic, cred ca orice este frumos pentru cineva, gusturile și plăcerile sunt variate, diverse și tocmai asta este frumos. Vorbim și arătăm multe, dar doar o parte mică din ceea ce prezentăm putem și furniza. În spatele nostru este afacere de familie, o fabrica de mobilă din lemn masiv, doar din stejar, care de 20 de ani produce pentru export, aproape exclusiv, mobilă ce face parte din cataloagele multor mărci recunoscute. Pe piața din Romania am evitat să intrăm pâna anul trecut, din considerentul valoric prea ridicat asociat lemnului masiv. Cumva, în timp, piața s-a maturizat, a traversat perioade de apreciere a tot ce până atunci i-a lipsit, apoi s-a întors la valorile inițiale și a cântărit altfel oferta. Credem că acum, după mulți ani post-decembriști, produsele pot fi apreciate la justa lor valoare. Am refuzat să adăugăm la prețul pieselor de mobilă costurile chiriilor pentru spații și vânzători și am început prezența pe piață prin intermediul online-ului și a expozițiilor. Ne bucură și ne onorează răspunsul pieței.

Aș vrea să putem oferi spre vânzare tot ceea ce reprezintă subiectul articolelor pe care le scriem, ne-am îmbogăți peste noapte, am avea un depozit cât un aeroport și am fi mai filantropi decât cultele religioase.

Și la final, supararea mea mare de astăzi. Cum se poate stâlci limba română în asemenea hal încăt un cuvânt inventat prin derivarea englezificata, bolnav anagramată și doritoare de simplificare prin unirea înțelesurilor, să fie acceptat de oameni și promovat de firme cu ștaif. DEHUSABILE, adică canapelele cu huse, cică detasabile, sunt considerate categorii de produse. Domnilor, HUSĂ este denumirea unui acoperământ suplimentar peste ceva. Dacă e husă, atunci atributul de detașabil ar trebui să fie subînțeles. Să mor dacă pot întelege, poate ca există și antonimul acestei denumiri, adica NE-DEHUSABILE, adica au o husă care nu se poate scoate. Atunci aia nu e husă !!! Aceasta derivare gramaticală a unui cuvânt se poate aplica doar verbelor, adică acțiunilor, și nu se poate aplica substantivelor, adica denumirilor. Să mă corecteze cineva dacă greșesc, vreau să fie eu unul idiot, nu mulți alții !

Doamne ajută, nație română, eu nu mănânc pensie de la generațiile ce vin.