Construcția clasică a unui blat din lemn de cer este de regulă ca un panou de 2 sau 3 cm și cu bordura dublată, fie dreaptă, fie organic neregulată. Este clasică această soluție tehnică pentru că aproape toate mesele care aparțin de curentul rustic industrial pretind firesc blaturi cu aspect masiv, iar dublarea bordurii aduce acest atribut apreciat.

Totuși, recent am imaginat un blat simplu, revenind la tradiție, unde panoul de lemn masiv care compune acest blat din lemn de cer nu are bordura dublată. Fie că vorbim de 2 sau 3 cm, am aplicat pe canturi o teșire la 45 de grade și rotunjirea colțurilor cu pierdere pe marginile lungi și înguste. Forma nu mai este rectangulară, pare mai mult un oval, însă aspectul oarecum lipsit de precizia prelucrării mecanizate îl face să fie perceput ca fiind aparte, diferit și frumos.

Fibra lemnului de cer permite prin periere obținerea unor suprafețe rugoase, iar când pot să explic senzația tactilă a unui astfel de blat mă refer la următoarea descriere. La atingere, veți simți fibra mai densă a lemnului profilată, sub palmă, ca și cea de pe lemnul vechi, recuperat, bătut de vreme. Ca utilizare, în privința planeității nu sunt nici un fel de probleme, însă dacă veți scrie cu un pix sau un stilou pe o singură foaie de hărtie, așezată direct pe acest blat din lemn de cer, vărful instrumentului de scris va urmări fibra lemnului, făcând imposibil scrisul. Nu știu câți oameni își mai pun problema caligrafiei sau a scrisului de mână, și de aceea nu cred că acest impediment poate reprezenta un factor de evitare a acestui finisaj.

Cum soluția tehnică folosită la acest blat din lemn de cer a făcut să fie apreciat la târgurile unde l-am prezentat, au apărut și comenzile din partea partenerilor externi. Vă mai aduceți aminte de masa Cologne? De acolo a început totul. Am construit forme derivate de picioare, cu unghiuri îndulcite spre rotund, sau dimpotrivă, simple, extrem de clasice și tradiționale, ca și mesele cu 4 picioare de pe vremuri. Simplitatea este cea mai grea parte din design, în schimb e foarte ușor să încarci designul cu elemente care îngreunează. Suntem adepții stilului nordic, unde materialul și calitatea execuției sunt atribute de calitate, iar formele trebuie să fie funcționale și să nu sufoce spațiul.

Așa ceva ne-a ieșit, n-avem nume pentru aceste prototipuri, dar vor aparea curând pe catalogul de mobila, după ce le standardizăm:

Varianta New Cologne

Varianta Prototip

Seamana cu masa construita pentru nașa lui Victor, unicat, cred că inspirația se repetă, influențată de trecut.

Eu sunt de-a dreptul încântat, vouă cum vi se pare?