E singurul caz de marfa facturata, plătită integral, neridicată și păstrată în custodie mai bine de un an, fără nici o veste din partea beneficiarului.

E vorba de 15 blaturi de cer, cu grosime de 3 cm, cu o suprafață de cca 0,5 mp fiecare. Valoarea nu este neglijabilă, am produs și pus la dispoziția clientului în termenul stabilit blaturile, oferind chiar poze cu stiva de blaturi.

După o lună timp în care am scris mai multe emailuri, notificând că blaturile se vor deforma din cauza lipsei oricărui finisaj, am început să-mi fac probleme. Omul achitase marfa facturată cu plata în avans integral. Ne citea de mai multă vreme și la primul contact am fost încântat să aflu că beneficiem de un capital însemnat de încredere.

marfa facturată dar neridicată

marfa facturată dar neridicată

marfa facturată dar neridicată
deformarea planeității blaturilor, chiar dacă au fost înfoliate

Apoi am uitat, asta anul trecut, de marfa facturată și neridicată, colegii au depozitat stiva pe un raft la 6 m înălțime în hala și ne-a trecut cu vederea luni de zile. Am dat cu ochii de ele prin toamnă și am încercat iar să iau legătura cu beneficiarul care nu răspundea la telefon sau email.

Am întrebat contabila ce să fac cu produsele și mi-a confirmat că atâta vreme cât marfa facturată este plătită omul o deține și legal poate să o pretindă oricând. Am avut un caz de beneficiar decedat înainte de a ridica comenzile făcute, până la urmă este realitatea crudă, dar oamenii mai și trec la cele sfinte, uneori pe neașteptate. În cazul respectiv întâmplarea făcea să fie un cunoscut, din Baia Mare, și nu se achitase un avans. Am redirecționat piesele, noroc că erau nefinisate.

Revenind la cele 15 blaturi … dilema a durat mai bine de un an, până când am apelat la un moment de inspirație numărul de telefon și omul mi-a răspuns. Nici nu mai știam ce să îi spun, eram convins că încercarea va fi în van. Mi-a spus că este în Siberia, are o lucrare mare și revine în România peste câteva luni. Acum o săptămână am primit un email prin care mi-a cerut să expediez marfa facturată pentru că este la adresă și poate primi coletele.

Schimbul de emailuri a revenit la normal, comunicarea s-a reluat și drept urmare am primit și imagini cu rezultatul final al utilizării acestor blaturi pe o structură intenționat ruginită unde vor fi polițe. S-a declarat încântat de lemn, de culoare și textură. Urmează să aplice un ulei care să conserve metalul ( trebuie să aflu de care fel este …) cu aspectul actual și ceară care să protejeze lemnul. Blaturile au modificări de planeitate, însă nu s-au făcut barcă, deși timp de peste un an n-au fost finisate cu nimic.

raft din metal ruginit cu blaturi din cer marfa facturată

Trecusem acest caz la secțiunea nerezolvate și în coadă de pește, ca noroc că marfa facturată nu erau mese și scaune, să aibe volum mare și să necesite depozitare cu probleme.

Am citit în forumurile unde se dezbate această problemă că se poate percepe taxe de magazinaj, care ajung pentru perioade lungi să depășească valoarea produselor. N-a fost cazul, nici nu am luat în calcul această variantă. La Poșta Română în schimb am întâlnit acestă problemă de multe ori, am plătit pentru colete întoarse magazinaj de multe ori mai mare decât valoarea transportului inițial cumulat cu marfa din cutie.

Raftul din metal ruginit, dar nu oțel Corten, alături de polițele din lemn masiv de cer arată bine, situația este cu nodul gordian tăiat și raftul meu cu probleme nerezolvate gol.

raft din metal ruginit cu blaturi din cer marfa facturată

raft din metal ruginit cu blaturi din cer marfa facturată

raft din metal ruginit cu blaturi din cer marfa facturată

Să credeți în oameni, în onestitatea lor, dar mai ales în a voastră!

Catalog mobila lemn masiv mese scaune stejar